W tym dziale znajdują się różne tematy powiązane i nie bezpośrednio powiązane z układami Common Rail.
Wiadomość |
Tytuł: Powstawanie i właściwości składników spalin SILNIKA DIESLA Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:14 |
|
Tlenek węgla (CO)
Tlenek węgla jest bezbarwnym i bezzapacho-wym gazem. Lepiej niż tlen gromadzi się w hemoglobinie krwi, co powoduje zatrucie organizmu. Tlenek węgla powstaje głównie przy spalaniu mieszanek zawierających za mało powietrza (λ < 1), czyli tzw. mieszanek bogatych, które zawierają za dużo paliwa. Gdy spalane są mieszanki zawierające za dużo powietrza (λ > 1), czyli tzw. mieszanki ubogie, tlenek węgla zawarty w spalinach powstaje w następstwie różnej zawartości tlenu z mieszance paliwowo-powietrznej, w ...
Czytaj więcej : Powstawanie i właściwości składników spalin SILNIKA DIESLA | Odsłony : 2366 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Proces spalania w silniku ZS diesel CR Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:10 |
|
Silnik ZS, jako źródło napędu samochodów, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niską emisją gazowych składników spalin. Wartości emisji węglowodorów (HC) i tlenku węgla (CO) przez silniki ZS są obecnie niższe od wartości emisji tych składników przez silniki Zł, wyposażone w konwertery katalityczne spalin i układy regulacji składu mieszanki. Ponadto nowoczesne silniki ZS utrzymują taki korzystny skład spalin również po dużych przebiegach, wykazując tylko nieznaczne jego pogorszenie. Spaliny silnika ZS zawierają tylko ok. 0,3% vol. ...
Czytaj więcej : Proces spalania w silniku ZS diesel CR | Odsłony : 1441 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Procedura odpowietrzania obwodu paliwowego Common Rail Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:06 |
|
Procedura odpowietrzania obwodu paliwowego Common Rail.
Po każdej naprawie układu wtryskowego CR lub zatankowaniu wcześniej opróżnionego całkowicie zbiornika, należy odpowietrzyć obwód hydrauliczny zanim przystąpi się do uruchamiania silnika. Procedura jest następująca.
1. Sprawdzić, czy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa. Jeżeli zbiornik został wyjeżdżony do pusta, to należy wlać przynajmniej 5 1 oleju napędowego. 2. Jeżeli samochód jest wyposażony w pompę ręczną, to należy ją tak długo naciskać, aż wy-. pełni się paliwem i paliwo ...
Czytaj więcej : Procedura odpowietrzania obwodu paliwowego Common Rail | Odsłony : 24244 | Odpowiedzi : 2
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Jaki silnik diesla z common rail wybrać JTD CDI HDI D4D CDTI Zamieszczono: 09 lut 2012, 03:07 |
|
Choć dzisiejsze diesle są zbudowane według jednego schematu, nie oznacza to wcale, że sprawują się tak samo. Silnik 3.0 od BMW Ze względu na wyśrubowane normy emisji spalin schemat budowy silnika Diesla jest dziś taki sam u wszystkich producentów: cztery lub sześć cylindrów, turbosprężarka, wtrysk common rail i niski stopień sprężania przy bardzo wysokim ciśnieniu wtrysku. Wiadomo już, że podnoszenie współczynnika mocy uzyskiwanego z litra pojemności odbiło się negatywnie na trwałości silników wysokoprężnych. Obecnie ...
Czytaj więcej : Jaki silnik diesla z common rail wybrać JTD CDI HDI D4D CDTI | Odsłony : 9471 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Paliwo zamarza w dieslu ,wytrącanie się parafiny Zamieszczono: 09 lut 2012, 02:37 |
|
Wytrącenie się parafiny z oleju napędowego oznacza koniec jazdy. Nie znaczy to jednak, że dieslem nie da się jeździć przy -30ºC
Gdy robi się zimno, od razu widać, kto oszczędza na paliwie (bądź też dał się oszukać nieuczciwym sprzedawcom). Przy -20°C wzdłuż poboczy ustawiają się sznury ciężarówek, które czekają na ocieplenie. Im zimniej, tym ich więcej.
Cóż, dla niektórych kierowców najważniejsze jest, aby na stacji za napełnienia baku TIR-a paliwem mogli zjeść za darmo obiad, ...
Czytaj więcej : Paliwo zamarza w dieslu ,wytrącanie się parafiny | Odsłony : 4533 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Co zrobić jak zamarznie ropa, olej napędowy w dieslu Zamieszczono: 09 lut 2012, 02:24 |
|
Zima z bardzo ujemnymi temperaturami powietrza, to dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi często okres walki o życie. Mimo stosowania zimowego paliwa diesle mogą w takich warunkach wcale nie odpalić. 'Martwy' diesel zimą? Sprawdź świece i paliwo "Martwy" diesel zimą? Sprawdź świece i paliwo Szczególnie w zimie właściciele aut z silnikami napędzanymi olejem napędowym powinni mieć się na baczności. Zamarzające paliwo i niesprawne świece żarowe to dwa podstawowe zagrożenia, które powodują, że samochód trzeba zamienić na ...
Czytaj więcej : Co zrobić jak zamarznie ropa, olej napędowy w dieslu | Odsłony : 4884 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Jaki silnik wybrać diesel czy benzyna Zamieszczono: 09 lut 2012, 02:02 |
|
Jeszcze kilka lat temu koszty jazdy autem z silnikiem diesla były znacznie niższe, od pojazdu wyposażonego w jednostkę benzynową. Dziś jest to już nieaktualne.
Silniki 1,3 litra z systemem wtrysku common rail są produkowane w Tychach i montowane m.in. w autach ze znakiem Opla i Fiata
W latach 80-tych dominowały silniki benzynowe. Były one znacznie cichsze od klekoczących diesli, mniej truły, dlatego aut osobowych z silnikami diesla było niewiele. Zmieniło się to w latach ...
Czytaj więcej : Jaki silnik wybrać diesel czy benzyna | Odsłony : 1654 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Common Rail w autobusach Zamieszczono: 06 lut 2012, 10:56 |
|
Witam mam pytanie o zastosowanie układu CR w autobusach zarówno miejskich, jak i tkz:międzymiastowych ,dalekobieżnych(autokary). Chodzi mi o różnice w układzie CR między samochodami ciężarowymi ,osobowymi i autobusami różnego typu. Jeśli ktoś miałby jakieś materiały i informacje w szczególności dotyczące CR w autobusach byłbym wdzięczny za pomoc!!!
Czytaj więcej : Common Rail w autobusach | Odsłony : 1429 | Odpowiedzi : 4
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Co zrobić, żeby diesel common rail nie zamarzł? Zamieszczono: 06 lut 2012, 02:59 |
|
Lód w układzie paliwowym potrafi unieruchomić każde, nawet najnowsze auto. Gdy paliwo zamarznie, możemy zrobić niewiele, dlatego działać trzeba już przed pierwszymi mrozami. Podstawowa zasada to tankowanie do pełna i używanie depresatorów. Największy problem z marznącym paliwem mają właściciele diesli. Tzw. letni olej napędowy zaczyna gęstnieć i wytrąca się z niego parafina już przy temperaturach rzędu -7/-10°C. Parafina może zatkać przewody paliwowe, unieruchamiając auto na tyle skutecznie, że dopiero kosztowna wizyta w warsztacie pozwoli ...
Czytaj więcej : Co zrobić, żeby diesel common rail nie zamarzł? | Odsłony : 1399 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Dodatek do paliwa w układach common rail Zamieszczono: 06 lut 2012, 02:29 |
|
Systempflege Diesel Fur Common Rail - Motoren Dodatek do ochrony układów wtryskowych Common Rail Liqui Moly 2185 Środek do ochrony systemu paliwowego. Chroni cały układ paliwowy (Common Rail Diesel) lub pompowtryskiwacze przed korozją i zużyciem. Podwyższa niezawodność i zapewnia lepsze smarowanie. Zastosowanie: Do wszystkich silników Diesla z systemem Common Rail lub pompowtryskiwaczami. Co o tym myślicie ?
Czytaj więcej : Dodatek do paliwa w układach common rail | Odsłony : 4780 | Odpowiedzi : 1
|
|
Na górę |
|
|
Ostatni 10 aktywny temat
|