W tym dziale znajdują się różne tematy powiązane i nie bezpośrednio powiązane z układami Common Rail.
Wiadomość |
Tytuł: Czy w zimie kolor Oleju Napędowego może się zmienić? Zamieszczono: 18 lut 2012, 22:36 |
|
i jeszcze jeden ciekawy artykuł jaki znalazłem o nieszczęsnym zimowym paliwie Jeden z klientów zadał mi pytanie: Czy w zimie olej napędowy zmienia swój kolor? Odpowiedź brzmi TAK i tutaj mógłbym zakończyć artykuł ;) Jednak żarty na bok, poniżej znajdziecie kilka słów wyjaśnienia.
ZCFPPgodnie z normą europejską EN590, Oleje Napędowe o zimowej specyfikacji powinna charakteryzować temperatura CFPP <-20stop C. Sprzedaż tych paliw odbywa są w okresie ...
Czytaj więcej : Czy w zimie kolor Oleju Napędowego może się zmienić? | Odsłony : 3774 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Olej napędowy – co robić aby nie “zamarzł”? Zamieszczono: 18 lut 2012, 22:32 |
|
Ciekawy artykuł z jednego z blogów Oczywiście „zamarzł” to potoczne określenie wykrystalizowania się parafiny z oleju napędowego, która zapchała filtr paliwa i uniemożliwiła uruchomienie pojazdu z silnikiem Diesla. Dlaczego wytwarza się parafina podczas niskich temperatur, czym są temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP i temperatura mętnienia CP. parafina w filtrze paliwaCo można zrobić kiedy temperatura otoczenia spada poniżej -20 stop. C: zatankować do baku co najmniej 50% paliwa o wzmocnionej mrozoodporności – takie właściwości mają ...
Czytaj więcej : Olej napędowy – co robić aby nie “zamarzł”? | Odsłony : 1222 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Ciężki zimowy rozruch silnika – analiza i proste rady Zamieszczono: 18 lut 2012, 22:18 |
|
Silne mrozy poniżej – 10oC i więcej , rozładowane akumulatory, gęstniejący olej silnikowy, wreszcie zamarzające paliwo powodują unieruchomienie silnika. Z nadzieją i otuchą w jakość podchodzimy do auta każdego ranka, często stojącego "pod chmurką", wierząc że odpali od pierwszego razu a jednak; Paliwo Olej napędowy DIESEL wersja zimowa według Polskiej Normy PN-EN 590:2002 z zmianami lecz nie wszyscy oferują ten produkt posiadający istotny parametr CFPPCold Filter Plugging Point czyli Temperaturze Zablokowania Zimnego Filtra (TZZF) . ...
Czytaj więcej : Ciężki zimowy rozruch silnika – analiza i proste rady | Odsłony : 1280 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Przepływomierz masowy powietrza - objawy uszkodzenia Zamieszczono: 13 lut 2012, 02:08 |
|
Nowoczesny silnik jest uzależniony od wielu niepozornych pomocników, którzy niczym mali agenci dostarczają mu niezbędnych informacji Przepływomierz powietrza pojawił się w silnikach wraz z rozwojem zasilania wtryskowego. Służy do pomiaru ilości zasysanego przez silnik powietrza. Można w ten sposób określić stopień obciążenia jednostki napędowej w danym momencie. Dzięki temu sterownik silnika wie, ile paliwa podać silnikowi w danej chwili, aby skład mieszanki był zawsze optymalny. Nowoczesne silniki mogą być efektywne i jednocześnie spełniać rygorystyczne ...
Czytaj więcej : Przepływomierz masowy powietrza - objawy uszkodzenia | Odsłony : 83503 | Odpowiedzi : 3
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Przepływomierz budowa działanie rodzaje Zamieszczono: 13 lut 2012, 01:51 |
|
W zależnoci od przyjętej zasady działania rozróżniamy przepływomierze klapowe i termoanemometry. W samochodach montowane sš przepływomierze trzech podstawowych typów: przepływomierz klapowy, przepływomierz masowy z goršcym drutem (przepływomierze przewodowe) i przepływomierz masowy z goršcym filmem (przepływomierze płytkowe). Przepływomierze klapowe Schemat przepływomierza klapowego Przepływomierz klapowy, spotykany jeszcze w starszych modelach samochodów, mierzy objętoć przepływajšcego przezeń powietrza. Przepływajšce powietrze przez czujnik powoduje wychylenie ruchomej klapy połšczonej z ramieniem potencjometru rysunek powyżej. Powoduje to zmianę rezystancji czujnika ...
Czytaj więcej : Przepływomierz budowa działanie rodzaje | Odsłony : 6223 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Historia diesla od pompy do common rail po kolei.... Zamieszczono: 12 lut 2012, 18:28 |
|
Historia silnika Diesla
Silnik Diesla jest tłokowym silnikiem spalinowym o zapłonie samoczynnym. Powietrze wypełniające cylinder sprężane jest do takiego ciśnienia, że uzyskana w końcu suwu sprężania temperatura pozwala na samozapłon wtryskiwanego oleju napędowego.
Wszystko zaczęło się w 1893 kiedy to Rudolf Diesel, niemiecki inżynier i przemysłowiec opatentował projekt silnika wysokoprężnego. Cztery lata później zbudował w pełni udany prototyp. Był to ważący 4,5 tony kolos, który nadawał się tylko do napędu maszyn stacjonarnych. Charakteryzował się on ...
Czytaj więcej : Historia diesla od pompy do common rail po kolei.... | Odsłony : 15836 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Skróty używane w motoryzacji ABS EDC ESP 4WD itd..... Zamieszczono: 12 lut 2012, 18:01 |
|
SPIS TREŚCI
1.0 Wprowadzenie
2.0 A
ABC – Active Body Control
ABS – Antiblockiersystem; Anti-lock Braking System
ACC – Adaptive Cruise Control
ADB - Automatic Diferential Brake (Differenziale Autobloccante Anteriore)
AFV - Alternative Fuel Vehicle
AHR - Active Head Restraint – (SAHR)
ASC+T - Automatic Stability Control + Traction
ASF – Audi Space Frame
ASG - Automatic Stop & Go
ASR – Anti Skid/ Slip Regulation (Antriebschepfregelung)
AWD – All Wheels Driven
3.0 B
BA ...
Czytaj więcej : Skróty używane w motoryzacji ABS EDC ESP 4WD itd..... | Odsłony : 5900 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Co oznaczają znaki kodów błędów np. P0305 OBD Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:48 |
|
Rozszerzone kody błędów mają jedynie określony normą sposób oznaczania, natomiast ich definicje są ustalane przez producenta pojazdu. Dlatego też, kod błędu o tym samym oznaczeniu może co innego oznaczać u różnych producentów, a nawet w różnych modelach samochodów tego samego producenta. Ponadto pozostawiono producentom dowolność, jeśli chodzi o wykorzystywanie rozszerzonych kodów błędów. Przykład rozszerzonego kodu błędu, odczytanego skanerem układów OBD II/E-OBD ze sterownika pojazdu, prezentuje rys Urządzenie diagnostyczne dekoduje kod uszkodzenia i przedstawia go ...
Czytaj więcej : Co oznaczają znaki kodów błędów np. P0305 OBD | Odsłony : 2434 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Przykładowa diagnostyka za pomocą skanera OBD Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:44 |
|
Wykorzystanie funkcji skanera układów diagnostyki pokładowej nie jest trudne, ale wymaga systematyki w postępowaniu (nie wszystkie informacje są dostępne lub wiarygodne bezpośrednio po podłączeniu skanera do gniazdka diagnostycznego pojazdu!) i określonej wiedzy, gdyż jej brak może doprowadzić do błędów w interpretacji informacji pobieranych ze sterowników.
Po nawiązaniu połączenia pomiędzy skanerem a sterownikiem lub sterownikami pojazdu, niektóre testery prezentują podstawowe informacje o układzie diagnostyki pokładowej oraz układzie sterowania zespołu napędowego. Przykład takiej informacji przedstawia rysunek poniżej. ...
Czytaj więcej : Przykładowa diagnostyka za pomocą skanera OBD | Odsłony : 3132 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Testy diagnostyczne systemu OBD II Zamieszczono: 12 lut 2012, 01:31 |
|
W systemie OBD II są realizowane następujące testy diagnostyczne:
— sprawności elektrycznej elementów pomiarowych i wykonawczych, — pasywne testy sprawności metrologicznej elementów pomiarowych, — funkcjonalne elementów wykonawczych, — aktywne testy sprawności metrologicznej elementów pomiarowych, — emisyjne elementów i układów pojazdu.
Pierwsze cztery rodzaje testów były stosowane od dłuższego czasu w firmowych systemach diagnostycznych, a także w systemie OBD I obowiązującym w Kalifornii przed wprowadzeniem systemu OBD II.
Test sprawności elektrycznej.
Testy sprawności elektrycznej dotyczą fizycznego ...
Czytaj więcej : Testy diagnostyczne systemu OBD II | Odsłony : 2147 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
|
Ostatni 10 aktywny temat
|