Forum dotyczące układu Common Rail. Znajdziecie tutaj Państwo szereg informacji na temat wtryskiwaczy, pomp wtryskowych i komponentów.
Tytuł: Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 1 Zamieszczono: 28 sty 2012, 21:19 |
|
Testery diagnostyczne maja możliwość odczytywania usterek zapisanych w pamięci sterownika (komputera) silnika. Podana usterka nie mówi bezpośrednio o uszkodzeniu danej części silnika , ale daje bardzo zbliżony pogląd w której części lub danym zespole może występować problem. Na przykład błąd związany z ciśnieniem paliwa w magistrali (opisany jako ZA NISKIE CIŚNIENIE PALIWA ) daje nam informacje o ciśnieniu, ale przyczyn tej usterki może być wiele np. nieszczelność w pompie wysokiego ciśnienia , nie drożny filtr ...
Czytaj więcej : Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 1 | Odsłony : 1381 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Pytania i odpowiedzi OBD2 I EOBD Zamieszczono: 22 sty 2012, 23:52 |
|
Podstawowe informacje o OBDII/EOBD W pytaniach i odpowiedziach.
Skąd się wzięło OBDII/EOBD? Co to jest OBDII/EOBD? Czym jest MIL? Protokoły komunikacji? Co to jest DTC? Co to są monitory diagnostyczne? Które auta mają OBDII/EOBD? Jak wygląda złącze diagnostyczne? Co to są tryby diagnostyczne? Skąd się wzięło OBDII/EOBD?
Wszystko zaczęło sie w ... USA. Z uwagi na wzrastające zanieczyszczenie środowiska naturalnego, w roku 1966 w stanie Kalifornia wprowadzono limity ograniczające ilość substancji toksycznych emitowanych przez pojazdy ...
Czytaj więcej : Pytania i odpowiedzi OBD2 I EOBD | Odsłony : 2502 | Odpowiedzi : 0 | Forum : RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL
|
|
Na górę |
|
Tytuł: System diagnostyki pokładowej OBD II i EOBD Zamieszczono: 22 sty 2012, 23:33 |
|
System diagnostyki pokładowej OBD II/EOBD
Wprowadzona w USA od 1996 roku norma OBD II, która stała się od roku 2000 światowym standardem, nakłada na producentów obowiązek tworzenia pokładowych systemów diagnostycznych dla wszystkich pojazdów osobowych i dostawczych. Obowiązkową funkcją tych systemów jest pomiar i ciągłe monitorowanie podstawowych parametrów układu napędowego, w tym wszystkich parametrów emisyjnie krytycznych tzn. takich, które bezpośrednio lub pośrednio wskazują na możliwość wystąpienia zwiększonej emisji z układu wylotowego lub zasilania w paliwo. Celem ...
Czytaj więcej : System diagnostyki pokładowej OBD II i EOBD | Odsłony : 3884 | Odpowiedzi : 1 | Forum : RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL
|
|
Na górę |
|
Tytuł: KODY USTEREK OBD OBD2 ( lista kodów ) wersja Angielska Zamieszczono: 12 mar 2012, 23:14 |
|
Lista błędów EOBD/OBD2 wraz z opisami. Przyda się w diagnozowaniu common rail i nie tylko
Są dwie wersje, polska i angielska. Ta pierwsza jest okrojona i nie zawiera wszystkich kodów błędów
Kody błędów ODB2 sklasyfikowano w/g norma J 2012 która zakłada pięcioznakowy system kodowania: Pierwszy znak opisuje z jakimi elementami pojazdu związana jest usterka. Poszczególne litery oznaczają:
P - układ napędowy, B - karoseria, C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa.
Drugi znak związany ...
Czytaj więcej : KODY USTEREK OBD OBD2 ( lista kodów ) wersja Angielska | Odsłony : 19103 | Odpowiedzi : 0 | Forum : RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL
|
|
Na górę |
|
Tytuł: KODY USTEREK OBD OBD2 ( lista kodów ) wersja Polska Zamieszczono: 22 sty 2012, 22:51 |
|
Listę błędów EOBD/OBD2 wraz z opisami.
Są dwie wersje, polska i angielska. Ta pierwsza jest okrojona i nie zawiera wszystkich kodów błedów
Kody błędów ODB2 sklasyfikowano w/g norma J 2012 która zakłada pięcioznakowy system kodowania: Pierwszy znak opisuje z jakimi elementami pojazdu związana jest usterka. Poszczególne litery oznaczają:
P - układ napędowy, B - karoseria, C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa.
Drugi znak związany jest z nazwą organizacji odpowiedzialnej za definicję kodu. Dla ...
Czytaj więcej : KODY USTEREK OBD OBD2 ( lista kodów ) wersja Polska | Odsłony : 219474 | Odpowiedzi : 0 | Forum : RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Samodiagnoza syatemy common rail Zamieszczono: 22 sty 2012, 22:29 |
|
Samodiagnostyka układów wtryskowych powstała w 80 latach. Na początku możliwe było tylko odczytanie pamięci błędów polegające na tym czy dany element posiadał zwarcie , przerwę do masy plusa. W obecnych latach samodiagnostyka układu common rail została bardzo mocno rozbudowana szczegółowe odczyty wartości rzeczywistych, zadanych poszczególnych czujników, elementów wykonawczy,wysterowanie nastawników symulację ich pracy itd.Wszystkie te usterki zapamiętywane są w sterowniku silnika i łatwo przeanalizować okoliczności w jakich usterka powstała w celu postawienia prawidłowej diagnozy.Samo diagnoza jedna ...
Czytaj więcej : Samodiagnoza syatemy common rail | Odsłony : 6549 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Diagnostyka układu Common Rail jak powinna wyglądać...? Zamieszczono: 22 sty 2012, 20:59 |
|
Prawidłowa diagnoza układu Common Rail może skończyć się powodzeniem jedynie wtedy kiedy mechanik, diagnosta użyje narzędzi , urządzeń diagnostycznych w odpowiedni sposób. Mechanik diagnosta układów common rail powinien znać zasadę działania, budowę całego układu common rail bo tylko wtedy jest pewność , że jego diagnoza będzie trafna i precyzyjna. Nie prawidłowa diagnoza może kosztować właściciela samochodu nawet kilka tysięcy złotych i nadal nie załatwiony problem z uszkodzonym samochodem. Nawet jeżeli posiada się duże doświadczenie zawsze ...
Czytaj więcej : Diagnostyka układu Common Rail jak powinna wyglądać...? | Odsłony : 2059 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Korekta średniej dawki wtrysku w układzie common rail Zamieszczono: 22 sty 2012, 02:44 |
|
Ze względu na normy związane z ekologią czyli emisją spalin do atmosfery producenci samochodów wprowadzili dodatkowo korektę wartości dawki średniej. Do układu common rail wprowadzono szerokopasmową sondę lambda w układzie wydechowym silnika.W czasie obciążeń częściowych na podstawie odczytów z sondy lambda i przepływomierza powietrza odczytywana jest wartość i zapisywana w sterowniku silnika. Porównanie tych wartość z zadanymi wartościami w sterowniku silnika pozwala na prawidłowe działania systemu. Jeżeli sterownik silnika wykryje nieprawidłowości to mając do dyspozycji ...
Czytaj więcej : Korekta średniej dawki wtrysku w układzie common rail | Odsłony : 1997 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Regulacja biegu jałowego w układzie common rail Zamieszczono: 22 sty 2012, 02:05 |
|
Sterownik silnika na bieżąco sprawdza fazy pracy silnika szczególnie bieg jałowy. Na podstawie odczytów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego rozpoznaje nierównomierność pracy silnika na biegu jałowym. Stabilizacja prędkości biegu jałowego realizowana jest za pomocą zmiany dawki wtrysku na poszczególnych wtryskiwaczach. Jeśli sterownik silnika rozpozna , że w danym cylindrze jest za mała prędkość obrotowa w porównaniu ze średnią prędkością z pozostałych cylindrów zaczyna korektę zwiększając czas wtrysku dla tego cylindra , a na pozostałych ...
Czytaj więcej : Regulacja biegu jałowego w układzie common rail | Odsłony : 1735 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
|
Ostatni 10 aktywny temat
|