Forum dotyczące układu Common Rail. Znajdziecie tutaj Państwo szereg informacji na temat wtryskiwaczy, pomp wtryskowych i komponentów.
Wiadomość |
Tytuł: Korekta dawki wtrysku wtryskiwaczy common rail Zamieszczono: 22 sty 2012, 01:49 |
|
Nadanie kodów IMA we wtryskiwaczach common rail w czasie eksploatacji samochodu nie wystarcza. Dzieje się tak dlatego , że zużywają się elementy wtryskiwacza, zapychają się od powstających nagarów otworki końcówki wtryskiwacza co powoduje zmianę poszczególnych dawek wtryskiwacza. Ze względu na to , że silnik diesla z układem wtrysku common rail jest bardzo wrażliwy na zmianę dawek sterownik silnika na bieżąco wprowadza korekty poszczególnych dawek wtryskiwaczy. Korekta dawki polega na zmianie czasu wtrysku , który jest ...
Czytaj więcej : Korekta dawki wtrysku wtryskiwaczy common rail | Odsłony : 10098 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Równomierność dawkowania wtryskiwacza ( kod , kody IMA ) Zamieszczono: 22 sty 2012, 00:49 |
|
Wtryskiwacze common rail to bardzo precyzyjnie wykonane elementy niestety mimo to wykazują między sobą odchyłki w poszczególnych dawkach wtrysku. Każdy wtryskiwacz na etapie produkcji jest sprawdzany i ze względu na te odchyłki dzielony przez producenta na poszczególne grupy selekcyjne. Kod IMA wprowadzany jest do sterownika silnika dla każdego wtryskiwacza oddzielnie. Na podstawie wprowadzonych kodów do sterownika silnika sterownik zmienia charakterystykę mapy wtrysku kompensując w ten sposób efekt różnic w wykonaniu wtryskiwaczy. Dla przykładu kod IMA ...
Czytaj więcej : Równomierność dawkowania wtryskiwacza ( kod , kody IMA ) | Odsłony : 5694 | Odpowiedzi : 2 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Już 14 lat ma common rail Zamieszczono: 03 sty 2012, 08:01 |
|
Przed 14 laty, w roku 1997, rozpoczęła się nowa epoka dla silników Diesla – Bosch jako pierwsze przedsiębiorstwo wprowadziło do produkcji seryjnej w samochodach osobowych system wtryskowy Common Rail. Pierwszymi autami wyposażonymi w tę innowację były Alfa Romeo 156 JTD i Mercedes-Benz C 220 CDI. Common Rail zapewnia silnikowi Diesla większą moc i wyższy moment obrotowy, wyraźnie obniżając zużycie paliwa, głośność pracy i emisję zanieczyszczeń. Zalety te przekonują producentów samochodów do tego stopnia, że na ...
Czytaj więcej : Już 14 lat ma common rail | Odsłony : 1573 | Odpowiedzi : 1 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Do czego służy szyna ( zasobnik) common rail Zamieszczono: 21 sty 2012, 23:05 |
|
Szyna inaczej zasobnik common rail przekazuje paliwo na poszczególne wtryskiwacze. Objętość szyny jest dobrana , aby nie występowały duże wahania ciśnienia paliwa. Duża różnica ciśnień na poszczególnych wtryskiwaczach powoduje niepożądane zróżnicowanie dawek wtryskiwaczy. Zbyt duży zasobnik paliwa sprawia, że pompa potrzebuje więcej czasu w momencie uruchamiania silnika do wytworzenia minimalnego wymaganego ciśnienia. Szyna common rail jest w kształcie rury czasami ma kształt kulisty zwłaszcza w systemach firmy delphi. W szynie zamontowany jest czujnik ciśnienia paliwa ...
Czytaj więcej : Do czego służy szyna ( zasobnik) common rail | Odsłony : 1403 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: W jaki sposób przebiega regulacja wysokiego ciścienia Zamieszczono: 21 sty 2012, 22:43 |
|
W układach common rail w każdym momencie pracy silnika można wytworzyć odpowiednie ciśnienie w szynie (zasobniku). Można kontrolować w każdej chwili ciśnienie panujące w szynie na podstawie odczytów z czujnika ciśnienia oraz korygować z pomocą nastawników. W pierwszej generacji układów common rail ciśnienie paliwa regulowane jest tylko w układzie wysokiego ciśnienia. Zawór regulacyjny za pomocą sprężyny utrzymuje ciśnienie od 5 do 10 MPa zależnie od rodzaju pompy. Jeżeli wartość ciśnienia jest za mała elektromagnes wspomaga ...
Czytaj więcej : W jaki sposób przebiega regulacja wysokiego ciścienia | Odsłony : 1351 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Jak wytwarzane jest ciśnienie w układzie common rail. Zamieszczono: 21 sty 2012, 22:10 |
|
W układzie wysokiego ciśnienia comon rail panuje ciśnienie rzędu 20 do 200 MPa. Pompa wytwarza cały czas ciśnienie podczas swojej pracy. Żeby pompa mogła wytworzyć cały czas odpowiednie ciśnienie musi być zasilana przez pompę niskiego ciśnienia zębatą czy elektryczna , które osiągają ciśnienie rzędu 0,3 do 0,6 MPa . Pompy elektryczne umiejscowione są zwykle w zbiorniku paliwa ,ale nie zawsze. Natomiast pompy przetłaczające zębatkowe zamontowane są na silniku. Stosowane są też pompy, które zintegrowane są ...
Czytaj więcej : Jak wytwarzane jest ciśnienie w układzie common rail. | Odsłony : 1468 | Odpowiedzi : 0 | Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Sprinter 2,7 cdi nie odpala wtryski po regeneracji Zamieszczono: 18 sty 2012, 17:00 |
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Astra 1.3cdti(jtd) 2005r nie podaje ciśnienia na listwecr Zamieszczono: 17 sty 2012, 21:52 |
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Demontaż wtryskiwaczy common rail Zamieszczono: 12 sty 2012, 23:11 |
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Regulacja ciśnienia paliwa w układzie CR SIEMENS Zamieszczono: 11 sty 2012, 02:07 |
|
|
Na górę |
|
|
Ostatni 10 aktywny temat
|